We beginnen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carolien Duistermaat - WaarBenJij.nu We beginnen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carolien Duistermaat - WaarBenJij.nu

We beginnen in Bangkok

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

03 Februari 2019 | Thailand, Bangkok

Na een druk jaar, waarin ons huis verkocht is, we een pittige verbouwing achter de rug hebben en vervolgens onze intrek hebben genomen in ons appartementje, was het hoog tijd voor een vakantie. Omdat we behalve ons huis, ook onze camper hebben verkocht, besloten om ons heil maar weer eens buiten Europa te zoeken en gekozen voor Thailand. Toen we eind december onze vlucht hadden geboekt, bleken we met hetzelfde KLM-vliegtuig te gaan als Cindy en Pascale, dus afgelopen maandag samen ingecheckt, zodat we bij elkaar zouden zitten. Dinsdag 29 januari zijn we met de trein van +/- 11.30 vertrokken richting Schiphol. Een beetje heen en weer geappt met C en P over waar we elkaar zouden treffen, maar uiteindelijk zijn zij een bus later vertrokken dan gepland, hebben ze de bar op Schiphol, waar wij zaten, gemist en waren wij vrij laat bij de gate, zodat we elkaar pas in het vliegtuig zagen. We hadden alleen tijdens de vlucht tijd om bij te kletsen, want na aankomst in Bangkok moesten ze flink doorlopen om hun bus te halen naar Koh Chang.

Wij werden keurig op het vliegveld afgehaald door Ap, agent van BM Air Reizen in Bangkok. Ap woont al 30 jaar in Bangkok en was samen met zn Thaise vrouw; zij reed en hij vertelde onderweg het e.e.a. over Thailand en zijn werk. Eenmaal aangekomen bij het Bangkok Centre Hotel hebben we even een rustig hoekje gezocht, waar we onze vouchertjes kregen. Hij moest er nog een beetje bij lachen omdat ie er maar met moeite een nietje doorheen had kunnen krijgen, zo vertelde hij en dat gebeurde niet vaak. Na nog wat uitleg van Ap over onze reis, afscheid van hem genomen en kon onze vakantie beginnen.

Inmiddels hebben we de dingen gedaan die je in Bangkok geacht wordt te doen. We hebben een halve dag tempels bezocht en de marmeren tempel, de gouden Boedda en de liggende Boedda gezien, maar het hoogtepunt van deze dag was toch wel dat ik opgepakt werd door de politie, omdat ik een peuk in de goot had gegooid. Na het betalen van een bekeuring van zo'n 60 euro en het zetten van ongeveer 7 handtekeningen mocht ik weer gaan. Ja, je maakt nog eens wat mee hè!!

Verder hebben we een boottochtje over de klongs gemaakt. Halverwege die tocht moesten we overstappen op een traditionele teakhouten boot. Op deze boot was een hele tafel gedekt met allerlei soorten fruit, ook kregen we een drankje aangeboden. We dachten eerst een soort sapje, maar er liep een juffrouw bij met een fles whiskey en een fles gin (voor de liefhebber) en daar ging een behoorlijke scheut van in. Weet nog steeds niet was het was, maar smaakte goed. Vervolgens kwamen ze nog een paar keer langs en was het wel een gezellige middag.

Uiteraard hebben we inmiddels ook in Chinatown rondgeslenterd, dat blijft toch altijd een hele happening; zoveel mensen op zo weinig vierkante meters. We hebben daar inmiddels een leuk tentje ontdekt, het River Vieuw Guest House, waar je goede cappucino of een lekker koud biertje kunt drinken op de 8ste etage. Als je er naar toe loopt kom je door een doolhof van kleine straatjes met allemaal Thaise Kootje Schrijvers, dan duik je een donker hol in, een soort overdekte garage, vervolgens kom je langs een kleurrijk tempeltje en net als je denkt "hier kan het niet zijn", ben je er.

Vandaag zijn we naar de drijvende markt van Damnoen Saduak geweest, circa 80 km ten westen van Bangkok. We hadden al wel gehoord dat dit inmiddels behoorlijk toeristisch is, maar ik had toch stilletjes gehoopt nog een paar van die mooie groente- en fruitboten met zo'n oud wijffie met leuk hoedje, voor de lens te krijgen. Maar helaas, eenmaal aangekomen werden we zelf in zo'n bootje gedirigeerd en voeren we door smalle kanaaltjes, langs allemaal souvenirwinkeltjes, die daar pal aan het water staan. De vrouwtjes in die winkeltjes hebben allemaal een enterhaak en als je maar even een blik op hun waar richt, dan word je met die haak naar de kant getrokken en kun je je inkopen doen, haha. Wij kwamen hier bijtijds aan en toen was het al druk, maar viel er nog redelijk te varen. Naderhand hebben we daar nog een poosje zitten kijken en het was werkelijk chaos alom; Giethoorn in het hoogseizoen is er niks bij.

Morgen gaan we denk ik nog even in Chinatown kijken of we iets van het Chinese Nieuwjaar mee kunnen krijgen. Officieel is dat volgens ons overmorgen, maar morgen is er misschien ook al wel wat te zien. Morgenavond vertrekken we met de trein naar Chiang Mai.

• 03 Februari 2019 - 13:57

Ria Scholten:

Een mooi reisverslag om sommige dingen moesten we lachen zoals je peuk

• 03 Februari 2019 - 13:58

Lucie:

Was weer een leuk verslag en jaja zus dat was een duur rokertje

• 03 Februari 2019 - 14:13

Ria Van Zeijst:

Ik snap het niet je hebt toch een andere sigaret haha we houden ons aanbevelen voor nieuwe en zoals altijd leuke verhaien gr r en a

• 03 Februari 2019 - 14:22

Riet Teela:

Weer een leuk verslag door Jullie geschreven. Zonde van die 60 euro.maar de peuken zijn Daar niet Duur.

• 03 Februari 2019 - 14:31

Angelique & Berry:

Geweldig eerste verslag! Bangkok herkenbaar...behalve de boete voor de peuk

• 03 Februari 2019 - 15:08

Henk Lefers:

Wat een leuk verhaal Carolien en herkenbare dingen want wij waren daar in februari 2011.
    Pas op voor tasjes rovers want wij waren binnen een paar uur het tasje van Anneke met alles erin kwijt....gelukkig lagen de paspoorten op de kamer. Geniet van een fijne vakantie....Kapun kap

• 03 Februari 2019 - 16:05

JO:

Dure peuk.Scheelt verschillende borrels.

• 03 Februari 2019 - 16:23

Joke Van Dongeren:

He luitjes,
    Hylarisch het verhaal van die peuk!!!!!. Heb je expres de e-sigaret thuis gelaten omdat het verboden is in thailand (300 euro) en dan dit!!!!!!!!!.
    Onze koffers zijn bijna ingepakt. Woensdag vliegen en dan ...... op naar Thailand.!!!!!
    Jullie zijn dan net in CHiang Mai. We zien elkaar daar.
    We zullen voorzichtig zijn met roken in BANGKOK!!!!!!! ZONDE van het geld haha.

Geniet....... Dan genieten wij weer van jullie verhalen.
    I

• 03 Februari 2019 - 16:25

Dela:

Oh Carolien wat leuk allemaal geniet er maar lekker van samen mijn schoonzoon komt niet hoor want hij heeft geen mondkapjes

• 03 Februari 2019 - 22:32

Cindy En Pascale :

Mooi verhaal die peuk! Terecht want Thailand is overal zo spik en span... die rooftop bar gaan we uitchecken, bedankt voor de gedetailleerde omschrijving!

Geniet in Chang Mai!

• 04 Februari 2019 - 12:19

Cindy En Pascale :

Ja de vlucht van 12 uur. vloog voorbij! Jammer dat we niet van te voren hadden afgesproken dat we een drankje zouden doen samen op de luchthaven anders was dat vast en zeker goed gegaan. De volgende keer gaan we dat anders doen. We hebben wel extra genoten Vd vlucht. We kijken uit naar het volgende verhaaltje want voor ons zit de helft erop.....

• 05 Februari 2019 - 16:17

Fred:

De peuken op de tennisbaan zijn nu verklaarbaar :-)